Who is it? ¿Quién es? - María Fischinger, Eslovenia/EEUU

It follows me,
.....................I avoid it.
It scares me,
.....................I hide.
It touches me,
......................I escape.
Who is it?
......................I don't know.
What does it want?
......................I don't know that either.
......................It doesn't rest.
It doesn't seem to get tired.
It is attached to my feet.
Nobody has introduced us.
Nobody can snatch it.
I believe that I am condemned
to have it near me all my life!

---------------------------------



Me sigue,
.....................la evito.
Me asusta,
------------ me escondo.
Me alcansa,
-------------la esquivo
¿Quién es?
--------------No lo sé
¿Qué quiere?
........................Tampoco.
No se cansa,
--------------no descansa,
no me deja,
-----------está
............................pegada
.....................................a mis pies.
Nadie me la ha presentado.
Nadie me la puede quitar.
Yo creo que estoy condenada a tenerla siempre junto mi toda la vida.

Entradas populares de este blog

Dane Zajc

Todas las aves (Dane Zajc, Eslovenia)